Projecte educatiu

Objectius generals

  • ORGANITZAR l’orientació pedagògica i els mètodes per tal d’aconseguir objectius de qualitat.
  • ORGANITZAR les campanyes i les activitats de l’escola que es considerin adients.
  • FOMENTAR la línia pedagògica del Centre potenciant els equips de treball, departaments i tutors.
  • MANTENIR l’esperit de companyonia i d’equip; les bones relacions que afavoreixen un  bon clima; els factors ambientals que estimulen la unió; i l’esperit del centre com a centre “La Salle”.

Objectius específics

1.   Cal obrir-nos al diàleg i la col·laboració amb els  membres de la comunitat educativa, afavorint el treball en equip i la participació.

  1. L’equip directiu assumeix les següents funcions: proposar i anunciar les propostes pedagògiques; controlar i mantenir el material didàctic; participar en l’elaboració dels horaris; programar activitats escolars; compartir la informació i delegar tasques; posar-se al dia en tot el referent a la Reforma Educativa.
  2. Assumir per part del Claustre de Professors les següents responsabilitats:
    1. El funcionament dels departaments.
    2. El suggeriment de distribució dels espais de l’escola.
    3. Facilitar l’ordre del dia de les reunions amb claredat i antelació.
    4. Respectar les decisions preses si són de la competència dels òrgans que les determinen.

2.   Cal motivar l’alumne sobre el seu protagonisme dins  l’escola i davant de la vida.

a) Orientar l’alumne amb una eficaç acció tutorial.

  1. Potenciar el diàleg personal tutor-alumne.
  2. Programar adequadament l’acció tutorial-grupal per nivells adaptant-la contínuament a la marxa del curs.

b) Fomentar el coneixement entre el professor i l’alumne.

  1. Crear un fitxer de dades personals dels alumnes amb lliure accés al professorat.

c) Implicar l’alumne en les activitats escolars.

  1. Formar comissions d’alumnes  que es  responsabilitzin de les activitats que es faran al llarg del curs: campanya de Nadal, PROIDE, activitats culturals, final  de curs, competicions esportives, etc.
  2. Estimular els alumnes i vetllar pel bon funcionament de les comissions tot assumint responsabilitats.
  3. Engrescar tot l’alumnat en la participació a les diferents activitats escolars.

d) Fer veure a l’alumne que ell és el  protagonista de la seva formació integral.

  1. Reafirmar a l’alumne en les seves qualitats i valorar els progressos.
  2. Ajudar-los a descobrir els seus defectes i mancances i a buscar vies de solució.
  3. Concretar amb l’alumne objectius a curt i a llarg termini.
  4. Mostrar a l’alumne les diferents alternatives abans de fer una opció.
  5. Acompanyar l’alumne en la construcció conscient de la seva personalitat.
  6. Fer el seguiment de les activitats diàries de l’alumne.
  7. Suggerir als alumnes la creació de grups d’estudi.
  8. Insistir en la puntualitat de les entrades, sortides i canvis de classe.
  9. Fer un seguiment de l’aplicació de les normes de convivència.

e) Implicar l’alumne en el manteniment del material i de les dependències escolars i també en la netedat i l’ordre (aules, parets, lavabos, pati, taules, etc.).

Propers esdeveniments
    Calendari
    desembre 2017
    dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
    « nov   gen »
         1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Ús de cookies

    Aquesta web fa servir cookies per a garantir una millor experiència a l’usuari. Si segueix navegant està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les mencionades cookies i l’acceptació de la nostra política de cookies, faci clic a l’enllaç per obtenir més informació.ACEPTAR